![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | May I come in? |
B: | Yes, you may. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Can you dance ballet? |
B: | Yes, I can dance ballet. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | The bus will leave at exactly 9:00. |
B: | Oh, it’s already 8:50. We must hurry now. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | When will you give me the book? |
B: | I will give it to you tomorrow morning. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | I want to buy new shoes but I don’t have cash right now. |
B: | You may use your credit card to buy new shoes. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | I have an exam tomorrow. |
B: | You must study hard to pass the exam. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
Cleaning Schedule
Employee’s Name | Area | Time |
---|---|---|
John | Restroom | 10:00 – 11:00 |
Ken | Counter | 2:00 – 3:00 |
Amy | Kitchen | 5:00 – 6:00 |
Yuki | Tables | 7:00 – 8:00 |
1. What time will Ken clean the counter?
Answer: _______________________________________________
2. Who will clean the tables?
Answer: _______________________________________________
3. Should Amy clean the kitchen at 5:00?
Answer: _______________________________________________
4. What must John do at 10:00?
Answer: _______________________________________________
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the series of pictures, make a short story.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
![gtec---auxiliary-highres](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2018/06/gtec-auxiliary-highres-e1529306797132.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people say that drinking too much coffee is bad for one’s health. What can you say about that? |
Answer: | _______________________________________________ |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら