![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /θ/ sound and the /ð/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /θ/ sound and the /ð/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/θ/ と/ð/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
She thanked her father for taking care of her when she was young.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /θ/ sound and the /ð/ sound.
/θ/ の音と/ð/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /θ/ の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
2. /ð/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時、喉から音を出します。
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
2. /ð/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時、喉から音を出します。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /θ/ sound and the /ð/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/θ/ sound |
1. throw 2. birthday 3. worth 4. Thursday 5. nothing 6. south 7. author |
/ð/sound |
1. brother 2. worthy 3. other 4. either 5. though 6. those 7. with |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Throw me the car keys. |
2. | It is my birthday tomorrow. |
3. | It is worth five million dollars. |
4. | We will have a meeting on Thursday. |
5. | There is nothing that I can say about it. |
6. | She lives in South Korea. |
7. | John Green is my favorite author. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART C_5
1. | My brother has been taking law for 3 years now. |
2. | She is worthy of my respect. |
3. | It is noisy on the other side. |
4. | You may take either road. |
5. | Though it was raining, we went hiking. |
6. | Those apples were from Japan. |
7. | I have lived with my parents for many years. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART D_2
問1(Question 1)
a. thigh
b. thy
b. thy
PART D_3
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART D_4
問2(Question 2)
a. thistle
b. this’ll
b. this’ll
PART D_5
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
She thanked her father for taking care of her when she was young.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |