LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ɑ/ sound and the /oʊ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ɑ/ sound and the /oʊ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ɑ/と/oʊ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The cop who chased down a shoplifter won a medal of honor yesterday.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ɑ/ sound and the /oʊ/ sound.
/ɑ/の音と/oʊ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ɑ/の音
あごを少し下げて、舌の付け根も下に下げて発音します。
2. /oʊ/の音
口を大きく上げて、あごと舌を下げます。発音しながら、唇を小さく丸めます。
あごを少し下げて、舌の付け根も下に下げて発音します。
2. /oʊ/の音
口を大きく上げて、あごと舌を下げます。発音しながら、唇を小さく丸めます。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ɑ/ sound and the /oʊ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ɑ/sound |
1. cost 2. comma 3. top 4. want 5. box 6. wash 7. job |
/oʊ/sound |
1. coast 2. coma 3. cope 4. go 5. snow 6. coat 7. owner |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | She needs to calculate the cost of their travel. |
2. | You need to put a comma after this word. |
3. | Gary is smart and he is at the top of his class. |
4. | Mike wants to be a policeman. |
5. | The boxes in the storage room are empty. |
6. | He washes the dishes every Monday. |
7. | Nowadays, it’s difficult to find a job. |
PART C_5
1. | The large machine was placed by the coast. |
2. | I can’t believe that the man woke up from a two-year-long coma. |
3. | She listens to jazz music to cope with stress. |
4. | I would love to go to Amsterdam someday. |
5. | Snow forms when water in the atmosphere becomes frozen. |
6. | You can take off your coat first. |
7. | The owner left his car in the parking lot. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. knot
b. note
b. note
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. rob
b. robe
b. robe
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The cop who chased down a shoplifter won a medal of honor yesterday.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |