LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /æ/ sound and the /ɛ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /æ/ sound and the /ɛ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/æ/と/ɛ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The children pat their small pet.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /æ/ sound and the /ɛ/ sound.
/æ/の音と/ɛ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /æ/の音
口を縦横に大きく開けてあごを下に下げ、舌の付け根を下に下げて発音します。
2. /ɛ/の音
口を横に広げてあごを少し下げ、舌の付け根も少し下に下げるようにして発音します。
口を縦横に大きく開けてあごを下に下げ、舌の付け根を下に下げて発音します。
2. /ɛ/の音
口を横に広げてあごを少し下げ、舌の付け根も少し下に下げるようにして発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /æ/ sound and the /ɛ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/æ/ sound |
1. pan 2. bad 3. bag 4. sad 5. pass 6. sample 7. back |
/ɛ/ sound |
1. sent 2. ever 3. any 4. better 5. head 6. lend 7. blend |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Mother added a tablespoon of oil on the frying pan. |
2. | He blamed his failure on bad luck. |
3. | Did you see my bag? |
4. | This music makes me feel sad. |
5. | Could you pass the salt, please? |
6. | This is just a sample post. |
7. | When is she coming back? |
PART C_5
1. | Mrs. Smith sent us these gifts from Canada. |
2. | Darlene is the sweetest kid I have ever met. |
3. | Have you seen any of his films? |
4. | Thank you for asking. I feel much better now. |
5. | He shook his head and rolled his eyes. |
6. | Lend me your bicycle. |
7. | Their voices blend well together. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. band
b. bend
b. bend
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. and
b. end
b. end
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The children pat their small pet.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |