LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /aɪ/ sound and the /eɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /aɪ/ sound and the /eɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/aɪ/と/eɪ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The elderly couple liked the boat ride at the lake.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /aɪ/ sound and the /eɪ/ sound.
/aɪ/の音と/eɪ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /aɪ/の音
口を大きく開けて発音しながら、あごを上げて唇を左右に広げます。
2. /eɪ/の音
口を開けて横に広げ、発音しながらあごと舌を上にあげます。
口を大きく開けて発音しながら、あごを上げて唇を左右に広げます。
2. /eɪ/の音
口を開けて横に広げ、発音しながらあごと舌を上にあげます。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /aɪ/ sound and the /eɪ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/aɪ/sound |
1. time 2. pie 3. white 4. rise 5. height 6. sign 7. fine |
/eɪ/sound |
1. paint 2. raise 3. Monday 4. tape 5. face 6. rain 7. gate |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | What time will you come to the meeting place? |
2. | Our grandmother taught us how to bake an apple pie. |
3. | The white snow brought calmness to his mind. |
4. | When the water boils, bubbles rise to the surface. |
5. | Can you guess what my height is? |
6. | Please sign at the bottom of this form. |
7. | Any day is fine with me. |
PART C_5
1. | The paint took a long time to dry. |
2. | Please raise your hand if you have any questions. |
3. | The new series will begin on Monday. |
4. | She placed the tape around her waist and measured it. |
5. | His face lit up when he saw his firstborn. |
6. | The villagers prayed for the rain to come. |
7. | Wait for me at the gate! |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. pile
b. pail
b. pail
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. try
b. tray
b. tray
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The elderly couple liked the boat ride at the lake.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |