LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /d/ sound and the /θ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /d/ sound and the /θ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/d/と/θ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
We’ll stay in the resort for three days and two nights.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /d/ sound and the /θ/ sound.
/d/の音と/θ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /d/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。この時、喉から声を出して発音します。
2. /θ/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。この時、喉から声を出して発音します。
2. /θ/の音
舌の先を上と下の前歯の間に入れて、間から息を押し出すようにして発音します。この時喉から音は出しません。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /d/ sound and the /θ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/d/sound |
1. do 2. day 3. develop 4. already 5. idea 6. kind 7. read |
/θ/sound |
1. thirty 2. thank 3. throw 4. nothing 5. author 6. health 7. truth |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | I do my homework every night after dinner. |
2. | It’s a rainy day today. |
3. | We have enough time to develop the product. |
4. | My friends already left the house. |
5. | It’s a good idea to just stay at home. |
6. | My friend’s family is really kind to me. |
7. | I read and watch the news every day. |
PART C_5
1. | I’ve been living in the U.S. for thirty years. |
2. | Don’t forget to thank him before leaving. |
3. | It’s a waste to throw leftover food away. |
4. | Nothing is impossible to someone who’s determined. |
5. | Her childhood dream is to be an author. |
6. | Take good care of your health. |
7. | They will learn the truth eventually. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. sick
b. thick
b. thick
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. tense
b. tenth
b. tenth
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
We’ll stay in the resort for three days and two nights.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |