LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /eɪ/ sound and the /ɔɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /eɪ/ sound and the /ɔɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/eɪ/ と/ɔɪ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The boy was advised to bathe or shower daily.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /eɪ/ sound and the /ɔɪ/ sound.
/eɪ/ の音と/ɔɪ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /eɪ/ の音
口を開けて横に広げ、発音しながらあごと舌を上にあげます。
2. /ɔɪ/の音
唇を丸めて舌とあごを下げて発音しながら、口を横に広げてあごと舌を上げます。
口を開けて横に広げ、発音しながらあごと舌を上にあげます。
2. /ɔɪ/の音
唇を丸めて舌とあごを下げて発音しながら、口を横に広げてあごと舌を上げます。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /eɪ/ sound and the /ɔɪ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/eɪ/ sound |
1. bay 2. cane 3. chase 4. take 5. day 6. wake 7. paint |
/ɔɪ/ sound |
1. boy 2. coin 3. choice 4. annoy 5. appointment 6. avoid 7. boil |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Manila Bay was once a tourist attraction. |
2. | The cane of the old man was made out of wood. |
3. | The man has been chased by the police. |
4. | It’s raining. You better take an umbrella with you. |
5. | This day is memorable for me. |
6. | I usually wake up at 6 in the morning. |
7. | The boy has painted the house blue. |
PART C_5
1. | The boys are playing soccer. |
2. | She put the coins on the table. |
3. | We are always given choices in life. |
4. | She gets annoyed every time I ignore her. |
5. | He felt bad because he was late for his appointment. |
6. | Henry avoids sleeping late at night. |
7. | The water will boil after a minute. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. sail
b. soil
b. soil
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. tail
b. toil
b. toil
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The boy was advised to bathe or shower daily.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |