LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /t/ sound and the /tʃ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /t/ sound and the /tʃ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/t/と/tʃ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
What did you watch this weekend?
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /t/ sound and the /tʃ/ sound.
/t/の音と/tʃ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /t/の音
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。喉から音は出しません。
2. /tʃ/の音
舌先は上向きにして前歯の付け根のあたりにつけて、息を出しながら舌を少し後ろに動かして、発音します。
舌の先を上の歯の付け根につけて、その間から軽く息を出すように舌を離して発音します。喉から音は出しません。
2. /tʃ/の音
舌先は上向きにして前歯の付け根のあたりにつけて、息を出しながら舌を少し後ろに動かして、発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /t/ sound and the /tʃ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/t/sound |
1. tell 2. try 3. talk 4. start 5. study 6. tonight 7. against |
/tʃ/sound |
1. check 2. charge 3. challenge 4. kitchen 5. nature 6. research 7. reach |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Tell her I’ll call her back in an hour. |
2. | Try to eat more vegetables. |
3. | Did you already talk to your manager about it? |
4. | Let’s start the meeting. |
5. | My friends and I will study together in the library. |
6. | We plan to eat out tonight. |
7. | They filed a case against him. |
PART C_5
1. | Check that everything is unplugged before leaving the house. |
2. | Let me charge my mobile phone first. |
3. | He likes a good challenge at work. |
4. | The kitchen is well-designed even though it’s small. |
5. | My sister likes taking pictures of nature. |
6. | We did enough research to finish this task. |
7. | Walk straight ahead until you reach the gas station. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. tip
b. chip
b. chip
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. tear
b. cheer
b. cheer
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
What did you watch this weekend?
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |