LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ə/ sound and the /eɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ə/ sound and the /eɪ/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ə/と/eɪ/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
They left the restaurant.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ə/ sound and the /eɪ/ sound.
/ə/の音と/eɪ/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ə/の音
口を軽く開けて、あごの力を少し抜いて発音します。日本語の「ア」と「ウ」の間のような音です。
2. /eɪ/の音
まず口を横に広げて、「エ」に近い音を発音します。そのあと、あごを上げて「イ」に近い音を発音します。
口を軽く開けて、あごの力を少し抜いて発音します。日本語の「ア」と「ウ」の間のような音です。
2. /eɪ/の音
まず口を横に広げて、「エ」に近い音を発音します。そのあと、あごを上げて「イ」に近い音を発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ə/ sound and the /eɪ/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ə/sound |
1. about 2. machine 3. balloon 4. appear 5. computer 6. banana 7. police |
/eɪ/sound |
1. eight 2. day 3. same 4. able 5. change 6. taste 7. sale |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | Can you tell me more about it? |
2. | The machine is now working properly. |
3. | The children looked up as the balloon rose up to the sky. |
4. | The sun began to appear from behind the clouds. |
5. | She is working in front of the computer. |
6. | The mother peeled and mashed the bananas with a fork. |
7. | The police arrested several men who were later released. |
PART C_5
1. | I have been working in the company for eight years. |
2. | It was a cold and gloomy day. |
3. | Philip wakes up at the same time every day. |
4. | I’m sorry that I wasn’t able to call you yesterday. |
5. | Change is everywhere in life. |
6. | He doesn’t like the taste of garlic. |
7. | I got this dress on sale! |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. violet
b. violate
b. violate
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. was
b. ways
b. ways
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
They left the restaurant.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |