LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal.
In this material, you will learn the difference between the /ɪ/ sound and the /i/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
In this material, you will learn the difference between the /ɪ/ sound and the /i/ sound, and practice pronouncing and listening to them.
この教材では、/ɪ/ と /i/の音の違いを学び、区別して発音し、聞き取る練習をします。
PART A_1
Let’s do a pronunciation check. Read the sentence below.
まずは発音チェックを行いましょう。下記の文章を音読してみましょう。
PART A_2
The children may sit in those seats located near the stage.
PART B_1
Let’s learn how to pronounce the /ɪ/ sound and the /i/ sound.
/ɪ/ の音と /i/の音の発音の方法を学びましょう。
PART B_2
1. /ɪ/ の音
口は横に引きすぎず、軽く開けて舌の真ん中を持ち上げるようにして発音します。
2. /i/の音
笑顔を作るように口を横に広げて大きく開けて、舌の真ん中を持ち上げて発音します。
口は横に引きすぎず、軽く開けて舌の真ん中を持ち上げるようにして発音します。
2. /i/の音
笑顔を作るように口を横に広げて大きく開けて、舌の真ん中を持ち上げて発音します。
PART C_1
Let’s read the words below. They contain the /ɪ/ sound and the /i/ sound.
下記の単語を、発音を気をつけながら読んでみましょう。
PART C_2
/ɪ/ sound |
1. big 2. ship 3. his 4. hid 5. sit 6. sick 7. skip |
/i/sound |
1. seat 2. he 3. heat 4. sleep 5. eagle 6. hear 7. read |
PART C_3
Let’s read the sentences below. They contain the words we just practiced.
下記の文章を音読しましょう。先ほど練習した単語が含まれているので、発音に気を付けて読んでみましょう。
PART C_4
1. | There is a big truck in front of our house. |
2. | He will go to Japan by ship. |
3. | His brother is a famous doctor. |
4. | The baby hid under the bed. |
5. | The cat likes to sit by the window. |
6. | She has been sick for a week now. |
7. | I usually skip breakfast. |
PART C_5
1. | The seats were reserved for the judges. |
2. | He won the best actor award at the film festival. |
3. | She applied heat to the sore muscles in her leg. |
4. | She doesn’t sleep early because she watches her favorite TV program at 11 p.m. |
5. | The eagle can soar high in the sky. |
6. | She can’t hear me when she’s wearing the headphones. |
7. | I love to read English novels. |
PART D_1
Listen to your tutor as he/she reads a word aloud.
Then, answer which words he/she was reading.
Then, answer which words he/she was reading.
講師が単語を読み上げるので、聞きましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
その後、選択肢の中から、読み上げられた単語がどちらだったか答えましょう。
PART D_2
問1(Question 1)
a. sin
b. scene
b. scene
PART D_3
PART D_4
問2(Question 2)
a. mill
b. meal
b. meal
PART D_5
PART E_1
Let’s review your pronunciation. Read the sentence below.
発音の復習をしましょう。下記の文章をもう一度音読してください。
PART E_2
The children may sit in those seats located near the stage.
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |