![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | When are you going to the beach? |
B: | I am going to the beach on Monday. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | What are we going to eat for lunch? |
B: | We are going to eat sushi for lunch. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Who are you going to meet today? |
B: | I am going to meet my cousins today. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Where are you going to study? |
B: | I am going to study in New York. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Are you going to your dentist tomorrow? |
B: | Yes, I am going to my dentist tomorrow. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | When are you going back to Japan? |
B: | I am going back to Japan next month. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the given information, please answer the questions using “be going to”.
与えられた情報をもとに、“be going to”を使って質問に答えてください。
Beach Trip Schedule
Time | Friday | Saturday |
---|---|---|
8:00-9:00 AM | Arrival | Breakfast |
9:00-10:00 AM | Breakfast | Free time |
10:00 AM-12:00 NN | Beach volleyball | Surfing |
12:00 NN-1:00 PM | Lunch | Lunch |
1:30-5:00 PM | Island hopping | Souvenir shopping |
5:00 PM onwards | Swimming | Departure |
1. When are they going to arrive?
Answer: _______________________________________________
2. What time are they going to surf on Saturday?
Answer: _______________________________________________
3. When are they going to shop for souvenirs?
Answer: _______________________________________________
4. What time are they going to leave?
Answer: _______________________________________________
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the series of pictures, make a short story using “be going to”.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
“be going to”を使って、次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
![gtec--be-going-to--highres](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2018/06/gtec-be-going-to-highres-e1528180698168.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people say that teachers should not give students homework over the holidays. What do you think about that? |
Answer: | _______________________________________________ |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら