![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Let’s read the sentences aloud. Please repeat after me.
文章を講師に続いて、音読しましょう。
Opening Statement 開始の言葉 |
---|
Let’s begin the presentation. プレゼンテーションを始めましょう。 |
Now, we will proceed to the presentation proper. さて、プレゼンテーションに進みます。 |
Allow me to begin the presentation now. プレゼンテーションを始めさせていただきます。 |
I will start the presentation now. プレゼンテーションを始めます。 |
Introducing a Graph グラフの紹介 |
---|
Please take a look at the graph about… ~についてのグラフをご覧ください。 |
The graph deals with… そのグラフは~を取り上げています。 |
Let me use a graph to demonstrate… グラフを使って~を説明させてください。 |
The graph shows… このグラフは~を表しています。 |
Presenting Data 情報の提示 |
---|
The figures show… この図は~を表しています。 |
According to the data… このデータによると~。 |
As you can see in the graph… このグラフで分かるように~。 |
The data summarizes… このデータは~をまとめています。 |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Please practice a presentation by using the expressions you learned.
学んだ表現を活用し、プレゼンテーションの練習をしてみましょう。
Let’s begin the presentation.
プレゼンテーションを始めましょう。
Please take a look at the graph about the top universities for 2016-2017.
2016年から2017年の上位大学についてのグラフをご覧ください。
The figures show that the University of the West is the top university for 2016 and 2017.
この図は2016年から2017年では、West大学が1位であることを表しています。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Please fill in each blank with the appropriate word. Then, read the sentences aloud.
空欄に適切な言葉を入れて、音読してください。
1. Let’s ________ the presentation.
プレゼンテーションを始めましょう。
a. purpose
b. begin
c. say
d. report
2. Please take a look at the ________ about…
~についてのグラフをご覧ください。
a. introduction
b. presentation
c. graph
d. present
3. The ________ show…
この図は~を表しています。
a. figures
b. answer
c. question
d. picture
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
1. Now, we will ________ to the presentation proper.
さて、プレゼンテーションに進みます。
a. proceed
b. take
c. see
d. have
2. The ________ deals with…
そのグラフは~を取り上げています。
a. start
b. end
c. deals
d. graph
3. ________ to the data…
このデータによると~。
a. say
b. see
c. according
d. excited
1. Allow me to _________ the presentation now.
プレゼンテーションを始めさせていただきます。
a. end
b. think
c. look
d. begin
2. Let me _________ a graph to demonstrate…
グラフを使って~を説明させてください。
a. according
b. let
c. have
d. use
3. As you can _________ in the graph…
このグラフで分かるように~。
a. question
b. compare
c. take
d. see
1. I will start the ________ now.
プレゼンテーションを始めます。
a. main
b. presentation
c. center
d. aims
2. The graph ________ …
このグラフは~を表しています。
a. shows
b. graph
c. book
d. thinks
3. The data _________ …
このデータは~をまとめています。
a. summarizes
b. think
c. say
d. let
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Let’s do some role play with the given information. Please use the expressions you learned in this lesson.
与えられた情報を使って、学んだ表現の練習をしましょう。
TOPIC: The number of students who wear school uniforms
学校の制服を着ている生徒の数
DATA: 80% percent of students wear school uniforms
80%の生徒が制服を着ている
Let’s begin the presentation.
Please take a look at the graph about _______________________________________________.
The figures show ________________________________________________________________.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
TOPIC: The number of members of each school club
学校内の各クラブのメンバー数
DATA: Sports club has the highest number of members
スポーツクラブが最もメンバー多い数
Now, we will proceed to the presentation proper.
The graph deals with ______________________________________________________________.
According to the data, _________________________________________________________________.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
TOPIC: The number of students who became professional athletes
プロスポーツ選手になった生徒の数
DATA: 40% of students became professional athletes for the past 5 years
過去5年間で40%の生徒がプロスポーツ選手になった
Allow me to begin the presentation now.
Let me use a graph to demonstrate ____________________________________________________.
As you can see in the graph, ____________________________________________________.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
TOPIC: Achievements of different departments for school year 2016 to 2017
2016-2017年の各学部の実績
DATA: Timeline of achievements for the past school year
過去実績のタイムライン
I will start the presentation now.
The graph shows ____________________________________________________.
The graph summarizes _______________________________________________________.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)