![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
A: | What does your family do during weekends? |
B: | I usually play video games and my parents usually watch movies together. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | I don’t want to go to school today. |
B: | You have to go, or you’ll fail your classes. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Why do you have to go to Japan? |
B: | I have to go to Japan so I can see my mother. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | I don’t want to go to the hospital. |
B: | You should see a doctor or you’ll feel worse. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | Why do you have to go to cram school? |
B: | I have to go to cram school so I can do better in school. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
A: | What are your plans for your birthday? |
B: | I want to invite all my friends to my party and have fun with them. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the given information, please answer the questions using conjunctions.
与えられた情報をもとに、conjunctionsを使って質問に答えてください。
Beach Trip Schedule
Time | Team A | Team B |
---|---|---|
10:00 a.m. – 11:00 a.m. | Breakfast | Prepare |
11:00 a.m. – 12:00 NN | Surf | Swim |
12:00 NN-1:00 p.m. | Lunch | Lunch |
1:00 p.m. – 2:00 p.m. | Rest | Rest |
2:00 p.m. – 3:00 p.m. | Swim | Surf |
3:00 p.m. onward | Beach volleyball | Beach volleyball |
1. What will Team A and team B do at 2:00 p.m.?
Answer: _________________________________________________________________________________________________ |
2. What will Team A and team B do at 10:00 a.m.?
Answer: _________________________________________________________________________________________________ |
3. What are team B’s plans at 12:00 NN and 3:00 p.m.?
Answer: _________________________________________________________________________________________________ |
4. What are team A’s plans at 1:00 p.m. and 3:00 p.m.?
Answer: _________________________________________________________________________________________________ |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Based on the series of pictures, make a short story using conjunctions.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
conjunctionsを使って、次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
![gtec-conjunction---zel-highres (1)](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2018/11/gtec-conjunction-zel-highres-1.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
Question: | Some people say that buying a house is better than renting a house. What do you think about that? |
Answer: _________________________________________________________________________________________________ |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら