![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal. In this material, you will practice using “that” in sentences. You will also be familiarized with SVOC and SVOO patterns.
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
GRAMMAR POINT
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
SVOCは、「SはOがCであることを~する」、SVOOは、「SはO(人)にO(物や事)を~する」という形をとる文型を指します。
ex. I encourage my students to study at home as well. 私は生徒に家でも勉強するように勧めている。(SVOC)
ex. I gave him a birthday present. 私は彼に誕生日プレゼントをあげた。(SVOO)
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_1
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
PART A_2
A:
|
Do you know who gave Andy a present? |
B:
|
Yes. Karl gave Andy a present. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART A_3
A:
|
Janna named her dog Spike. |
B:
|
That’s a nice name. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART A_4
A:
|
I bought you a new pair of shoes. |
B:
|
Thank you so much. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART A_5
A:
| Why do you like that book? |
B:
|
I find it interesting. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART A_6
A:
|
The class elected Sheila as the new President. |
B:
|
Sheila is very responsible. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
PART A_7
A:
|
Lea said that she couldn’t come to work today. |
B:
|
I heard that she got sick during the weekend. |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_1
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
PART B_2
Exchange Gift
Giver | Receiver |
---|---|
Ara Smith | Carla Williams |
John Holton | Ara Smith |
Carla Williams | Jam Wilson |
Jam Wilson | John Holton |
1. | Who will give Carla a gift? | |||
Answer: |
2. | Who will give Ara a gift? | |||
Answer: |
3. | Is Carla going to give Jam a gift? | |||
Answer: |
4. | Is Jam going to give Ara a gift? |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_3
Based on the series of pictures, make a short story.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
PART B_4
![nisho---svoc-svoo-that---benette-highres](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2019/01/nisho-svoc-svoo-that-benette-highres.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART C_1
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
PART C_2
Question: | Some people say that giving birthday presents to your friends is important. What do you think about that? |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら