
LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal. In this material, you will practice using “that” in sentences. You will also learn SVOC and SVOO patterns.
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。

GRAMMAR POINT
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
SVOCは、「SはOがCであることを~する」、SVOOは、「SはO(人)にO(物や事)を~する」という形をとる文型を指します。
e.g., I encourage my students to study at home as well. 私は生徒に家でも勉強するように勧めている。(SVOC)
e.g., I gave him a birthday present. 私は彼に誕生日プレゼントをあげた。(SVOO)
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。

PART A_1
Let’s read the following sentences. I will read part A, and you will read part B. Please read it in 10 seconds.
講師が A の部分を読みますので、B を制限時間 10 秒で音読しましょう。
PART A_2
A:
|
Do you know who gave Andy a present? |
B:
|
Yes. Karl gave Andy a present. |

PART A_3
A:
|
Janna named her dog Spike. |
B:
|
That’s a nice name. |

PART A_4
A:
|
I bought you a new pair of shoes. |
B:
|
Thank you so much. |

PART A_5
A:
| Why do you like that book? |
B:
|
I find it interesting. |

PART A_6
A:
|
The class elected Sheila as the new president. |
B:
|
Sheila is very responsible. |

PART A_7
A:
|
Lea said that she couldn’t come to work today. |
B:
|
I heard that she got sick during the weekend. |


PART B_1
Based on the given information, please answer the questions.
与えられた情報をもとに、質問に答えてください。
PART B_2
Exchange Gift
Giver | Receiver |
---|---|
Ara Smith | Carla Williams |
John Holton | Ara Smith |
Carla Williams | Jam Wilson |
Jam Wilson | John Holton |
1. | Who will give Carla a gift? |
Answer: |
2. | Who will give Ara a gift? |
Answer: |
3. | Is Carla going to give Jam a gift? |
Answer: |
4. | Is Jam going to give Ara a gift? |
Answer: |


PART B_3
Based on the series of pictures, make a short story. You have 20 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次のイラストのストーリーを説明してください。準備時間は 20 秒、回答時間は 60 秒です。
PART B_4



PART C_1
Express your opinion on the following topic. Give at least one reason to support your opinion. You have 60 seconds to prepare and 60 seconds to answer.
次の内容に関して、自分の意見とその理由を 1 つ以上述べましょう。 準備時間は 60 秒、回答時間は 60 秒です。
PART C_2
Question: | Some people say that giving birthday presents to your friends is important. What do you think about that? |
Answer: |


REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら