![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
LESSON GOAL
Let’s check our lesson goal. In this material, you will practice using “that” in sentences. You will also be familiarized with SVOC and SVOO patterns.
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
GRAMMAR POINT
この教材では、接続詞の “that” を使って文章を作る練習をします。また、SVOC文型及びSVOO文型の使い方を学びます。
SVOCは、「SはOがCであることを~する」、SVOOは、「SはO(人)にO(物や事)を~する」という形をとる文型を指します。
ex. I encourage my students to study at home as well. 私は生徒に家でも勉強するように勧めている。(SVOC)
ex. I gave him a birthday present. 私は彼に誕生日プレゼントをあげた。(SVOO)
※詳細な用法については、文法書等でご確認されることをおすすめします。
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_1
Please read aloud the following passage. I will check your pronunciation as you read.
PART A_2
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2019/01/nisho-jhs-benette-highres-1.png)
John made a short movie. He named it “My life” but it did not become popular. So, he asked his friends the kind of movie they like. Then, he made a new movie and named it “Life with a dog” because he knew that they like dogs. The movie made them all happy.
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART A_3
Please answer the following questions based on the passage.
PART A_4
1. | What kind of movie did John make? |
Answer: | |
2. | Why did John name his new movie “Life with a dog”? |
Answer: | |
3. | What made them all happy? |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_1
Please describe the pictures below.
PART B_2
![nisho-jhs2--benette-highres](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2019/01/nisho-jhs2-benette-highres-3.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART B_3
Please answer the following questions based on the pictures above.
PART B_4
1. | Please look at Picture 1. |
Who will bake her mom some cookies? | |
Answer: | |
2. | Please look at Picture 2. |
What makes Andy excited? | |
Answer: | |
3. | Please look at picture 3. |
What did Karl hear? | |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
PART C_1
Please answer the following questions based on your experience.
PART C_2
1. | Does studying English make you feel nervous? |
Answer: | |
2. | Does watching horror films frighten you? |
Answer: | |
3. | Do you usually buy your mom a present? |
Answer: | |
4. | Do you agree that watching movies is better than reading books? |
Answer: | |
5. | Do you agree that all cafeterias should sell only healthy food? |
Answer: |
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/student-icon.png)
![](https://eikaiwa.weblio.jp/information/wp-content/uploads/2017/11/tutor-icon.png)
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
![]() |
文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
![]() FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
![]() POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |
レッスン教材に関するアンケートのお願い
レッスン教材の改善・拡充を図ることを目的とし、アンケートを実施しております。
以下のURLからアンケートにお答えいただき、 ご意見・ご要望をお聞かせください。
アンケートはこちら