PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. cafeteria カフェテリア、食堂 | |
2. grab つかむ、素早く食べる(飲む) | |
3. meeting 会議 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
He usually takes a break around 3 o’clock.
彼はいつも3時頃に休憩しています。
She’s in the meeting room.
彼女は会議室にいます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Do you know where Cody is?
|
Hello, Ron. I think he went to the cafeteria to grab a drink.
|
Oh, I see.
|
He usually takes a break around 3 o’clock.
|
Okay. How about Mary? Do you know where she is?
|
Oh, she’s in the meeting room. Why?
|
I just need her help with something.
|
Don’t worry. The meeting will end in a few minutes.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. Do you know where Cody is?
|
Hello, Ron. I think he went to the cafeteria to grab a drink.
|
Oh, I see.
|
He usually takes a break around 3 ___________.
|
Okay. How about Mary? Do you know where she is?
|
Oh, she’s in the ___________ room. Why?
|
I just need her help with something.
|
Don’t worry. The meeting will end in a few minutes.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Where’s Jane? B: She’s in the conference ____________. |
2. | A: Why is he not in his seat? B: He usually takes a break __________ 4 o’clock. |
3. | A: Where are the others? B: ______________ in the meeting room. |
4. | A: Did Mac go outside the office? B: Yup, he usually takes a break around 5 ____________. |
5. | A: What time do you want to have lunch? B: Let’s go at 1 ___________. |
6. | A: Do you know where Marga is? B: ________________ third floor to meet some clients. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are looking for coworker A to sign some papers. Ask your tutor, who will play the role of coworker B, about coworker A’s schedule.
あなたは書類に署名してもらうために同僚Aさんを探しています。同僚B役の講師に、Aさんのスケジュールについて尋ねてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |