PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. marketing マーケティング | |
2. manager マネージャー | |
3. planning 計画、企画立案 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
She is a marketing manager.
彼女はマーケティング・マネージャーです。
She does financial planning.
彼女はファイナンシャル・プランニングを行っています。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Is she one of the managers of the company?
|
Yes. That is Miss Kelly. She is a marketing manager.
|
Oh, I see. What does she do particularly?
|
She does financial planning and she manages the advertising department.
|
Really? That’s impressive.
|
I know, right?
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Is she one of the managers of the company?
|
Yes. That is Miss Kelly. She is a _________________.
|
Oh, I see. What does she do specifically?
|
She does ____________ planning and she also manages the advertising department.
|
Really? That’s impressive.
|
I know, right?
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What is Ken’s position in the company? B: Ken is a ________________. |
2. | A: What does he do as a finance manager? B: He does financial ____________ for the company. |
3. | A: Who is he? B: That is Rom. He is the new branch ______________. |
4. | A: What does Cory do in the company? B: _____________ content writing and editing. |
5. | A: I heard that there is a new member in the operations department. B: Yes, she is Miss Hope. She is the new operations m_____________. |
6. | A: What does Jake do as a programmer? B: ______________ the coding and programming of the company’s mobile application. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You have a new colleague. Introduce him/her to your other colleagues. Tell about their positions and duties to your new colleague. Your tutor will play the role of the new colleague.
新しい同僚がきました。その同僚役を演じる講師に、あなたの他の同僚の役職と職務を紹介してください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |