PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. expert 専門 | |
2. learn 習う、学ぶ | |
3. income 所得 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
His hobby is watching different types of sports.
彼の趣味は、さまざまな種類のスポーツを見ることです。
He likes playing basketball.
彼はバスケットボールをするのが好きです。
He is learning how to bake cakes.
彼はケーキの焼き方を学んでいます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, everyone. This is James, our new sports writer.
|
Hi, James. Nice to meet you.
|
His hobby is watching and reading about different types of sports.
|
Wow! He is really a sports expert!
|
He likes playing basketball as well.
|
Really? That is cool!
|
Exactly! And he is learning how to bake cakes for extra income.
|
That is great.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, everyone. This is James, our new sports writer.
|
Hi, James. Nice to meet you.
|
___________ is watching and reading about different types of sports.
|
Wow! He is really a sports expert!
|
__________ playing basketball as well.
|
Really? That is cool!
|
Exactly! And he is ___________ how to bake cakes for extra income.
|
That is great.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What are Karen’s hobbies? B: ______________ are drawing and reading. |
2. | A: I heard Vince is a movie expert. B: Yes, ____________ watching different types of movies. |
3. | A: What does she do for a living? B: She is a restaurant server right now, but she is _____________to bake cakes for extra income. |
4. | A: What food does your sister like? B: ______________ sushi and salad. |
5. | A: What does Vince like to do in his free time? B: ____________ playing computer games and listening to music. |
6. | A: Would your mom like this pair of shoes? B: No, mom __________ sneakers more than heels. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are a team leader and you just got a new member. Introduce your new member to your tutor, who will pretend to be one of your coworkers.
あなたはチームリーダーで、新しいメンバーを迎えました。講師があなたのチームメンバーのふりをしますので、新メンバーを紹介してください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |