PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. event イベント | |
2. competition コンテスト、コンペ | |
3. prepare 準備する、用意する |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We have a competition on the 24th.
24日にコンペがあります。
Let’s have a meeting on the 23rd to prepare for that.
その準備のために23日にミーティングをしましょう。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Would there be an event this month?
|
Yes. We have a competition on the 24th.
|
What competition is it?
|
We’ll be having a film awards night on that day.
|
I see. Let’s have a meeting on the 23rd to prepare for that.
|
Okay. I’ll tell our other teammates.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Would there be an event this month?
|
Yes. We have a competition ________.
|
What competition is it?
|
We’ll be having a film awards night on that day.
|
I see. Let’s have a meeting _______ to prepare for that.
|
Okay. I’ll tell our other teammates.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What are you doing? B: We’re practicing for our competition ________. |
2. | A: Should I set a meeting? B: Yes, please. Let’s have a meeting ___ 19th. |
3. | A: I’ll be leaving the country __________. B: I will miss you! |
4. | A: It’s mom’s birthday ________. Do we have any plans? B: Of course! Let’s talk about it later. |
5. | A: You should come with us to the beach _________! B: I’ll see if I could rescehdule my tasks. |
6. | A: Would you come with us to Kyoto ___ 10th of next month? B: I’m sorry, but can we move it to another date? |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your company has an upcoming artwork show. Ask your tutor, who will play the role of your teammate, when you could have a meeting to prepare for the event.
あなたの会社は、近々アートワークショーを開催します。その準備のための打ち合わせを何日に行えそうか、チームメイト役の講師に聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |