PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. o’clock ~時、~時ちょうど | |
2. previous 前の、以前の | |
3. start 始める |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
It’s 1 o’clock.
今は1時です。
The previous meeting ends at 1:30.
前の会議は1時30分に終了します。
Let’s start the meeting at 2:10.
2時10分から会議を始めましょう。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
What time is it, Emma?
|
It’s 1 o’clock.
|
What time will the previous meeting end?
|
The previous meeting ends at 1:30.
|
I see. Let’s start the meeting at 2:10.
|
Okay. I’ll tell the others.
|
Thank you, Emma.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
What time is it, Emma?
|
It’s __________.
|
What time will the previous meeting end?
|
The previous meeting ends ____________.
|
I see. Let’s start the meeting ___________.
|
Okay. I’ll tell the others.
|
Thank you, Emma.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What time does your Science class start? B: It starts ____________. |
2. | A: Let’s start the practice ____________. B: Okay, I’ll prepare the costumes and audio. |
3. | A: What time did the play end? B: The play ____________10 o’clock in the evening. |
4. | A: Hurry! It’s already 11 __________! B: I’m sorry. I’m stuck in traffic. |
5. | A: Do we have a meeting today? B: Yes. Let’s start the meeting ___________ o’clock. |
6. | A: What time did you get home yesterday? B: I got home yesterday ____________. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are the manager of a company. Ask your tutor, who will pretend to be your assistant, what time you should set the meeting for today.
あなたはある会社のマネージャーです。アシスタント役の講師に、今日は何時に会議を設定するか相談してみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |