PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. advertisement 広告 | |
2. social media ソーシャルメディア | |
3. research 研究、リサーチ |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
You need experience in sales.
セールスの経験が必要です。
You need to send your resume.
履歴書を送る必要があります。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! How’s it going?
|
Hi, Ron. I’m busy looking for a job.
|
Oh, I think I can help you with that. I saw a job advertisement recently; they’re looking for a marketing assistant.
|
That’s great! I’m interested to apply!
|
Well, you need experience in social media, research, and design.
|
I see. Where can I send my resume?
|
You need to send your resume to the company’s email address.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! How’s it going?
|
Hi, Ron. I’m busy looking for a job.
|
Oh, I think I can help you with that. I saw a job advertisement recently; they’re looking for a marketing assistant.
|
That’s great! I’m interested to apply!
|
Well, you _________ in social media, research, and design.
|
I see. Where can I send my resume?
|
You _________ your resume to the company’s email address.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Do you _____ something? B: Yes, could you sign this document, please? |
2. | A: Something came up, I don’t think I can attend the meeting. B: You ______ to talk to our team leader. |
3. | A: What time do they need to be at the cafe for the meeting? B: They ______ be there at 9:00 a.m. |
4. | A: Our company is looking for a real estate agent. You ______ in sales. B: I’ll send them my resume right away. |
5. | A: When do you need the report? B: I ______ before Monday. |
6. | A: If you’re interested, you _____ at least two years of experience. B: Oh, that’s not possible. I’m only a fresh graduate. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your friend is looking for a job. Tell him/her about the job advertisement you recently saw (the experience he/she needs and where to send his/her resume). Your tutor will act as your friend.
・Experience in designing a website
・Send resume to the HR manager’s email address
・Experience in designing a website
・Send resume to the HR manager’s email address
あなたの友人は仕事を探しています。あなたが最近見た求人広告の内容(必要な経験や履歴書の送り先)を教えてあげてください。講師があなたの友人の役をします。
・ウェブサイトのデザインの経験
・人事マネージャーのメールアドレスに履歴書を送る
・ウェブサイトのデザインの経験
・人事マネージャーのメールアドレスに履歴書を送る
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |