PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. touch base 連絡する | |
2. finish up やり終える | |
3. rarely めったに…しない、まれに |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We touch base with our boss every morning.
毎朝、上司と連絡を取り合います。
We rarely work overtime.
残業はほとんどありません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, could you tell me about your typical day at work?
|
Sure! Well, we touch base with our boss every morning.
|
What do you usually talk about in that meeting?
|
We talk about the tasks that we need to finish up for the day.
|
I see. Do you always finish the assigned tasks before the end of the day?
|
Yes, most of the time, so we rarely work overtime.
|
That’s nice to hear.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, could you tell me about your typical day at work?
|
Sure! Well, we touch base with our boss __________.
|
What do you usually talk about in that meeting?
|
We talk about the tasks that we need to finish up for the day.
|
I see. Do you always finish the assigned tasks before the end of the day?
|
Yes, most of the time, so we __________ work overtime.
|
That’s nice to hear.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What is your task every afternoon? B: I have to interview applicants __________. |
2. | A: I think she is shy. B: I agree, she __________ greets everybody when she arrives. |
3. | A: Why is the manager talking with her? B: She forgets to punch out at five o’clock __________ afternoon. |
4. | A: Do clients visit your office? B: That __________ happens. |
5. | A: Do you hear complaints from your customers? B: I don’t think so. I __________ hear complaints from them. |
6. | A: What is the worst thing about your job? B: I have to check If there are new emails __________ minute. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Have a small talk with your friend. Ask him/her about his/her typical day at work. Use the expressions you learned today. Your tutor will be your friend.
あなたの友人と世間話をしてみましょう。仕事での典型的な一日について聞いてみましょう。今日習った表現を使ってみましょう。講師はあなたの友人の役をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |