PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. get off 降りる | |
2. arrive 到着する | |
3. drop by 立ち寄る |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What time do you get off work?
何時に仕事が終わるのですか?
I get off at 6:30.
6時30分に終わります。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. What time do you get off work?
|
I get off work at 6:30. How about you?
|
I get off work at 7:00. Do you take the train?
|
Yes! How about you?
|
I also do.
|
That is nice.
|
What time do you usually arrive home?
|
I usually drop by the convenience store, so I get home around 7:20.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. ______ do you get off work?
|
I get off _____ 6:30. How about you?
|
I get off work at 7:00. Do you take the train?
|
Yes! How about you?
|
I also do.
|
That is nice.
|
What time do you __________ home?
|
I usually drop by the convenience store so I get home around 7:20.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What time do you go to bed? B: I go to bed ____8:00. |
2. | A: Let’s meet at the cafe ____9:00. B: Okay! |
3. | A: _____do you get off at work today? B: I will get off at 5:00 today. |
4. | A: What time does your work start? B: It starts ______. |
5. | A: When will I receive your e-mail? B: You will receive it _________. |
6. | A: See you _____. Don’t be late! B: Of course. See you! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your coworker asked you what time your work starts and what time you get off from work. Your tutor will act as your coworker.
同僚に仕事の開始時間と終了時間を聞かれました。今日習った表現を使って答えましょう。講師があなたの同僚の役割をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |