PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. powerful 強い、強力な | |
2. effective 効果的な | |
3. prioritize 優先順位付け |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
What should I do?
どうすればいいですか?
You should try to listen to your team’s ideas.
チームのアイデアに耳を傾けるようにしましょう。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
You look sad. What’s wrong?
|
What should I do? It’s my first ever job. It’s difficult for me to handle
different tasks at the same time. |
First, you should try making to-do lists. It’s powerful and effective more than ever today.
|
That’s nice. I haven’t tried it.
|
Second, you should prioritize. Understandably, not everything on your to-do list needs to be done right away.
|
How should I do that?
|
You should schedule so you focus on the more important tasks.
|
Thanks for your advice. I should try those.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
You look sad. What’s wrong?
|
What __________? It’s my first ever job. It’s difficult for me to handle
different tasks at the same time. |
First, you should try making to-do lists. It’s powerful and effective more than ever today.
|
That’s nice. I haven’t tried it.
|
Second, you should prioritize. Understandably, not everything on your to-do list needs to be done right away.
|
How should I do that?
|
You __________ so you focus on the more important tasks.
|
Thanks for your advice. I __________ try those.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Our boss __________ see this proposal. B: That is a good idea. |
2. | A: What advice can you give me? B: You __________ be patient with our customers. |
3. | A: We __________ continue with the meeting even if she is not here. B: I agree with you 100 percent. |
4. | A: I am late for work again. B: You should __________. |
5. | A: I __________ take the train. I’ll be late for work. B: You’re absolutely right. |
6. | A: I think __________ inform my manager that I can’t finish this task today. B: You have a point there. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Ask for advice or tips from your colleague on how to make an effective presentation. Use the expressions you learned today. The tutor will be your colleague.
効果的なプレゼンテーションの方法について、同僚にアドバイスやヒントを求めましょう。今日習った表現を使ってみましょう。講師はあなたの同僚になります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |