PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. highlighter 蛍光ペン | |
2. clipboard クリップボード | |
3. how many いくつ |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Can I have a black pen?
黒ペンはありますか?
Do we have a stapler?
ホッチキスはありますか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Sorry for the trouble, Emma, but can I have a yellow highlighter?
|
Sure. Here you go. Do you need anything else?
|
Do we have clipboards?
|
How many do you need?
|
Just two, thanks.
|
All right. Do you need more paper for your documents?
|
I have all I need for now. Thanks for the assistance!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Sorry for the trouble, Emma, but ______________ a yellow highlighter?
|
Sure. Here you go. Do you need anything else?
|
______________ clipboards?
|
How many do you need?
|
Just two, thanks.
|
All right. ______________ more paper for your documents?
|
I have all I need for now. Thanks for the assistance!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Is there anything you need? B: Yes. ______________ more pushpins? |
2. | A: ______________ three folders? B: You can get them in the cabinet. |
3. | A: ______________ an envelope? B: Yes. Thanks for the offer. |
4. | A: Can I have a binder? B: Sure. How many ______________? |
5. | A: ______________ have a rubber stamp? B: No problem. Here you go. |
6. | A: Thanks for the supplies. B: You’re welcome. Do you need ______________? |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You need office supplies. Ask for some items from your tutor, who will pretend to be your co-worker.
事務用品が必要です。同僚の役をしている講師に、備品が必要なことを伝えて、備品を手に入れましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |