PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. special 特別な | |
2. ago (今より)…前に、以前に | |
3. offer 提供 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Do you have plans for tonight?
今夜の予定はありますか?
Do you want to watch a movie with us?
私たちと一緒に映画を見ませんか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Do you have plans for tonight?
|
Nothing special, really.
|
Well, do you want to go bowling with us?
|
That sounds like fun! Sure, I’m going.
|
That’s great. Do you know Bea? She is going to be with us.
|
Yes, I know her. I met her three days ago.
|
Okay. Where do you want to eat after we go bowling?
|
I know a restaurant that offers the best pizza!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. _______ plans for_____?
|
Nothing special, really.
|
Well, do you want to go bowling _____?
|
That sounds like fun! Sure, I’m going.
|
That’s great. Do you know Bea? She is going to be with us.
|
Yes, I know her. I met her three days ago.
|
Okay. Where do you want to eat after we go bowling?
|
I know a restaurant that offers the best pizza!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: _______this person? B: No, I don’t know him. |
2. | A: What ______want to eat for dinner? B: I would like some french onion soup and mashed potato. |
3. | A: Do _____some of these candies? B: No thanks! |
4. | A: Do you have plans for tomorrow? B: Nothing _______. |
5. | A: Are you done with your tasks? B: Yes, I finished them a week ____. |
6. | A: Let’s go to the bakery that _____raspberry cupcakes. B: Sure! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are now finished with your work. Invite your coworker to watch a movie with you. Your tutor will act as your coworker.
あなたは今、自分の仕事を終えました。同僚を誘って、一緒に映画を見ましょう。講師があなたの同僚の役をやります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |