PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. station 位置、持ち場 | |
2. run out 〈在庫品・補給などが〉尽きる、終わる. | |
3. pushpin 画びょう |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
These are ball‐point pens.
これらはボールペンです。
Those are computers.
それらはパソコンです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, this will be your station for now.
|
Thanks. What are these?
|
These are the pens and pencils. You can get one if you run out of them.
|
Okay, I got it. Also, what are those?
|
Those are important files. You may need them sometimes.
|
Thanks again. By the way, what are the things inside this box?
|
Those are pushpins. You can attach a piece of paper using a pushpin to the corkboard.
|
I see. Thanks!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, this will be your station for now.
|
Thanks, what are these?
|
__________ are pencils. You can get one if you run out of it.
|
Okay, I got it. Also, what are those?
|
__________ important files. You may need them sometimes.
|
Thanks again. By the way, what are the things inside this box?
|
__________ pushpins. You can attach a piece of paper using a pushpin to the corkboard.
|
I see. Thanks!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Those are paper clips. Those __________ used to keep large amounts of paper together. B: Okay, thanks! |
2. | A: Those _______ 2021 desk calendars. You may get one. B: I really need one of those. |
3. | A: What are these? B: __________ long documents. |
4. | A: What are these? B: __________ typewriters. Before people had computers, they used these. |
5. | A: These __________ paper clips. You may get some if you need to. B: That is very kind of you. |
6. | A: What are those? B: __________ file cabinets. We store these items in those cabinets. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are assigned to tour a newly hired employee around the office. Use the expressions you learned in part B. Your tutor will be the newly hired employee.
あなたは新入社員をオフィスに案内することになりました。PART Bで出てきた表現を使ってみましょう。講師が新入社員の役をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |