PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. currently 現在は、今のところ | |
2. organize 整理 | |
3. file ファイル |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I’m currently doing research for the next presentation.
現在、次のプレゼンテーションのための調査をしています。
I am translating the report.
レポートの翻訳をしています。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. What are you up to right now?
|
I’m currently doing research for the next presentation. How about you?
|
I’m writing my report for tomorrow.
|
I see. What is Tom doing?
|
He is organizing his files.
|
I better do that too.
|
Me too!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. What are you up to right now?
|
I’m_________research for the next presentation. How about you?
|
I’m writing my report for tomorrow.
|
I see. What is Tom doing?
|
He_________his files.
|
I better do that too.
|
Me too!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What are you working on right now? B: I’m_______on a report. |
2. | A: The boss said he is_____for your e-mail. B: Please tell him that I am sorry for making him wait. I will send it right now. |
3. | A: Why do you need my help? B: I’m_____research for my presentation. I need to ask you some questions. |
4. | A: Are you busy? B: Yes, I’m_____organizing the company’s files. |
5. | A: Who are you talking to? B: I am_____to Michelle. |
6. | A: They are_____their lunch right now. B: I see. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Tell your boss politely the tasks you are currently doing. Your tutor will act as your boss.
今やっている仕事を上司に丁寧に伝えましょう。講師があなたの上司となります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |