PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. hold 開く、行う、開催する | |
2. email メール | |
3. certainly 確かに、もちろん |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
I usually arrange my daily tasks on Tuesdays.
私は通常、火曜日に週次のタスクを整理します。
I have to talk to our clients every Friday.
毎週金曜日には、お客様とお話をしなければなりません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, when do you usually hold your meetings?
|
We usually hold meetings on Wednesdays.
|
I see. When do you have to submit your progress report?
|
I have to submit a progress report every Friday.
|
When do you usually check your emails?
|
I usually check my emails every Monday.
|
You seem to have lots of tasks.
|
Certainly.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, when do you usually hold your meetings?
|
We usually __________ on Wednesdays.
|
I see. When do you have to submit a progress report?
|
I have to submit a progress report every __________.
|
When do you usually check your emails?
|
I usually__________ every Monday.
|
You seem to have lots of tasks.
|
Certainly.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What do you usually do on Mondays? B: I usually arrange my tasks on __________. |
2. | A: Are you busy every Tuesday? B: Yes, I am. I have to send emails to our clients every __________. |
3. | A: What does your manager usually do on Mondays? B: Our manager usually talks to us about a new project __________. |
4. | A: Does Emma assign you tasks to do? B: Yes, she does. She assigns me tasks to do __________ Mondays. |
5. | A: When does he usually have meetings with you? B: I usually have meetings with him __________ Friday. |
6. | A: When do you usually visit the factory? B: I usually visit it __________ Tuesdays. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Talk to your colleague about his/her weekly schedule. Use the expressions you learned. Your tutor will be your colleague.
同僚の一週間のスケジュールについて話してみましょう。習った表現を使ってみましょう。講師はあなたの同僚になります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |