PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. ask 聞く、頼む | |
2. weekly 週次の、週に一度の | |
3. monthly 月次の、月に一度の |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We have a weekly department meeting on Tuesday.
火曜日には週次の部門会議があります。
Our rest day is on Sunday.
休日は日曜日です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma. What did you want to ask?
|
Oh, when is our weekly meeting?
|
We have a weekly department meeting on Tuesday.
|
I see. Do we have monthly meetings?
|
Yes. We have monthly department meetings on the first Friday of every month.
|
I understand. Rest days are on Saturday and Sunday, right?
|
Yes, that’s right.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma. What did you want to ask?
|
Oh, when is our ________ meeting?
|
We have weekly department meeting on ________.
|
I see. Do we have monthly meetings?
|
Yes. We have monthly department meetings on the first ________ of every month.
|
I understand. Rest days are on Saturday and Sunday, right?
|
Yes, that’s right.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: When is our meeting? B: It’s on ______. |
2. | A: When can I _____ the boss my questions about the project? B: He is free on Thursday. |
3. | A: Is the ____ meeting tomorrow? B: Yes it is. |
4. | A: Tomorrow is Wednesday. Are you ready for our _____ meeting? B: Yes, I’m ready. |
5. | A: I think the department meeting is on _______. B: Oh, I can’t make it on that day. |
6. | A: Will you be at the meeting on _______? B: Yes, I will be there at 9:00 a.m. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Ask your coworker when your department’s monthly meeting is. Your tutor will act as your coworker.
あなたの同僚に、あなたの部署の週次ミーティングがいつあるのか聞いてみましょう。講師があなたの同僚になります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |