PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. effort 努力 | |
2. cost 費用、コスト | |
3. keep it up がんばる、がんばり続ける |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
The number of our customers is 2 times larger than last year.
お客様の数は、昨年の2倍です。
The cost is one-third of last year’s.
コストは去年の3分の1です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Everyone, please take a look at slide number one.
|
Okay, sir.
|
As you can see, the number of our customers is 2 times larger than last year.
|
That’s great!
|
Yes, well done everyone.
|
It’s a team effort!
|
As for our international project, the cost is one-third of last year’s. Keep it up!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Everyone, please take a look at slide number one.
|
Okay, sir.
|
As you can see, the ______ our customers is ________ than last year.
|
That’s great!
|
Yes, well done everyone.
|
It’s a team effort!
|
As for our international project, the cost is _______ last year’s. Keep it up!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: The Italian restaurant is popular nowadays. The number of our customers is 3 _______ than last month. B: I think it’s because many office workers go there for lunch now. |
2. | A: One-_____of New York’s small businesses may be gone this year. B: That’s just tough. |
3. | A: This meeting room can fit 40 people! B: Well, it’s 2 ______ than the one upstairs. |
4. | A: One-third _____ employees is working from home due to COVID-19. B: It’s safer and more convenient. |
5. | A: The price of gas is 3 ______ than last week. B: That’s why I’m going to use the car to work this week. |
6. | A: We should sell a bottle that is 2 _____ larger than last year for an affordable price. B: I agree. That’s a good idea. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You own a laundry business. Compare the number of customers you have now to last year’s number with your tutor, who will act as your business partner.
あなたはコインランドリーを経営しています。あなたのビジネスパートナー役の講師と一緒に、現在の顧客数と昨年の顧客数を比較してみてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |