PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. effort 努力 | |
2. cost 費用、コスト | |
3. keep it up がんばる、がんばり続ける |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
The number of our customers is twice as large as last year.
お客様の数は、昨年の2倍です。
The cost is one-third of last year’s.
コストは去年の3分の1です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron, and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Everyone, please take a look at slide number one.
|
Okay, sir.
|
As you can see, the number of our customers is twice as large as last year.
|
That’s great!
|
Yes, well done, everyone!
|
It’s a team effort!
|
As for our international project, the cost is one-third of last year’s. Keep it up!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue aloud. Fill in the blanks as you recall the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Everyone, please take a look at slide number one.
|
Okay, sir.
|
As you can see, the ______ of our customers is _______ as large as last year.
|
That’s great!
|
Yes, well done, everyone!
|
It’s a team effort!
|
As for our international project, the cost is _______ last year’s. Keep it up!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: The Italian restaurant is popular nowadays. The number of our customers is _______ as high as last month. B: I think it’s because many office workers go there for lunch now. |
2. | A: One-_____of New York’s small businesses may be gone this year. B: That’s just tough. |
3. | A: This meeting room can fit 40 people! B: Well, it’s _______ as large as the one upstairs. |
4. | A: One-third ______ employees are working from home due to COVID-19. B: It’s safer and more convenient. |
5. | A: The price of gas is ______ as high as it was last week. B: That’s why I’m going to use the car to work this week. |
6. | A: We should sell a bottle that is _______ as large as last year’s for an affordable price. B: I agree. That’s a good idea. |
PART F_1
Let’s do a role-play. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You own a laundry business. Compare the number of customers you have now with last year’s number, speaking with your tutor, who will act as your business partner.
あなたはコインランドリーを経営しています。あなたのビジネスパートナー役の講師と一緒に、現在の顧客数と昨年の顧客数を比較してみてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |