PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. progress 進捗 | |
2. deadline 締め切り | |
3. go overtime 残業する、予定より長引く、延長戦に入る |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
When is the deadline?
締め切りはいつですか?
Please finish doing this task by the 10th.
10日までにこのタスクを完了してください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, how is the progress of the report?
|
I still need a week to finish it. By the way, when is the deadline?
|
Please finish making this report by the 23rd.
|
Sure, anything else that you would like me to accomplish by the 23rd?
|
Also, please finish making the presentation by the 23rd, too.
|
Okay, I will just go overtime today.
|
Are you sure?
|
Yes, enjoy your weekend!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, how is the progress of the report?
|
I still need a week to finish it. By the way, when is the __________?
|
Please finish making this report by the 23rd.
|
Sure, anything else that you would like me to accomplish __________?
|
Also, please finish making the presentation by the 23rd, too.
|
Okay, I will just go overtime today.
|
Are you sure?
|
Yes, enjoy your weekend!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: When is the __________? B: It is on Friday. |
2. | A: Please finish making the presentation __________15th. B: Sure, I am working on it. |
3. | A: Did I forget anything? B: Yes, please finish sending the emails to our customers __________. |
4. | A: When is the deadline? B: Please finish making a suggestion __________. |
5. | A: Please finish manufacturing the products by __________. B: Let me talk to the employees about it. |
6. | A: Could you please finish working on the presentation __________? B: Noted on this. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Ask your colleague about the deadline of your project. Use the expressions you learned today. The tutor will be your colleague.
同僚にプロジェクトの締め切りについて聞いてみましょう。今日学んだ表現を使ってみましょう。講師はあなたの同僚になります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |