PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. manpower 人員、人手 | |
2. extra 余分の | |
3. thankfully 感謝して、ありがたいことに |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
The finance department is very busy these days.
最近、財務部はとても忙しい。
Our department is a little short of manpower.
私たちの部署は少し人手が足りません。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma! How was the work week?
|
The finance department is very busy these days. How about you?
|
Our department is a little short of manpower so we had to do extra work.
|
I see. It’s been a tough week but thankfully, we can still manage the
workload. |
Yes, I agree.
|
Well then, good luck on the next work week!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma! How was the work week?
|
The finance department ________these days. How about you?
|
Our department ______ short of manpower so we had to do extra work.
|
I see. It’s been a tough week but thankfully, we were able to manage the
workload. |
Yes, I agree.
|
Well then, good luck on the next work week!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: The IT department is a ______ short of manpower. B: Right, I understand. |
2. | A: What department is that? B: That is the creative department. The members are ____ talented. |
3. | A: You will be part of the HR department. B: Thank you. I am _____ glad to be part of the team. |
4. | A: I was ______ late for the meeting. B: You should set an alarm clock. |
5. | A: Can you talk with our French client? B: No, sorry. I only speak ______ French. |
6. | A: There was _____ time to finish my task. B: I see. You should learn how to manage your time. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your coworker from another department asked you how your work is going. Answer him/her using the phrases you have learned. Your tutor will act as your coworker.
別の部署の同僚から、仕事の進捗状況を聞かれました。習ったフレーズを使って答えてみましょう。講師があなたの同僚の役をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |