PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. discuss 議論する | |
2. improvement 改善 | |
3. strategy 戦略 |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
It was about the improvement of our department.
それは、私たちの部署の改善についてでした。
We discussed some of the company’s new sales strategies.
会社の新しい販売戦略について話し合いました。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma. I’m so sorry I was not around yesterday. How’s the meeting? What did you discuss?
|
It’s okay, Ron. The meeting went well. It was about the improvement
of our department and whole company. |
Oh, I see.
|
Yup, we discussed some of the company’s new sales strategies.
The agenda was sent to us via email. |
Okay, I’ll read it later. Thanks, Emma!
|
No problem!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma. I’m so sorry I was not around yesterday. How’s the meeting? What did you discuss?
|
It’s okay, Ron. The meeting went well. It _________ about the
improvement of our department and whole company. |
Oh, I see.
|
Yup, we _____________ some of the company’s new sales strategies.
The agenda was sent to us via email. |
Okay, I’ll read it later. Thanks, Emma!
|
No problem!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What did you eat for lunch? B: I ______ salad and wheat bread for lunch. |
2. | A: How’s your dance practice earlier? B: It ______ great. Good thing that everybody was present. |
3. | A: Did you bring your laptop? B: Oh, no! I ______ it at the house. |
4. | A: What did you do last weekend? B: My family and I _______ to the theme park. |
5. | A: What did your dad study in college? B: My dad ________ engineering in college. |
6. | A: I _________ the entrance exam! B: Congratulations! I’m so proud and excited for you! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
One of your colleagues was not able to attend your meeting yesterday due to an emergency. Explain to your tutor, who will play the role of the colleague, the meeting’s agenda.
あなたの同僚の一人が、昨日の会議に急用で出席できませんでした。同僚役の講師に、会議の議題を説明してください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |