PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. submit 提出する | |
2. favor 親切 | |
3. message メッセージ |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
She told me to finish this by Friday.
彼女に金曜日までに仕上げるように言われました。
I told him that I will attend the meeting.
私は彼に会議に出席すると伝えた。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma. Are you busy right now?
|
Yes, but do you need any help?
|
I told Steve that I will attend the meeting, but I still have to submit this report by 15:00.
|
I see, do you want me to pass the message to Steve?
|
Yes, could you tell him I might be late for 10 minutes?
|
Sure, no problem.
|
Thanks for doing me a favor even while you’re busy.
|
It’s all right. Ms. White told me to finish this presentation by Friday so I
still have three days. |
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma. Are you busy right now?
|
Yes, but do you need any help?
|
I ______________ I will attend the meeting, but I still have to submit this report by 15:00.
|
I see, do you want me to pass the message to Steve?
|
Yes, could you ______________ I might be late for 10 minutes?
|
Sure, no problem.
|
Thanks for doing me a favor even while you’re busy.
|
It’s all right. Ms. White ______________ finish this presentation
by Friday so I still have three days. |
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Are you busy right now? B: Yes, Mr. Brown ______________ submit my report by 14:00. |
2. | A: Ms. Evans ______________ finish my presentation by Monday. B: I’m sure you can do it. Good luck! |
3. | A: Can you come with me at 16:00? B: Sorry, but I ______________ I will attend the meeting at that time. |
4. | A: I ______________ will finish this task within the day. B: I see. Do you need any help? |
5. | A: I thought you’re not working overtime today. B: Mr. Smith ______________ check these reports by tomorrow morning. |
6. | A: Did Ms. Wilson ______________ attend the task briefing? B: Yeah, I have to be there, too. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Ask your co-worker for help with the task given to you by your manager. Your tutor will pretend to be your co-worker.
上司から与えられたタスクについて、同僚に内容を伝え、助けを求めてください。講師はあなたの同僚のふりをします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |