PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. security セキュリティ | |
2. update 最新のものにする、更新する | |
3. password パスワード |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Before starting the program, check if the computer’s security is updated.
プログラムを開始する前に、コンピュータのセキュリティが更新されているかどうかを確認してください。
After that, type in your password.
その後、パスワードを入力してください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Could you teach me how to open this software?
|
Sure! Before starting the program, check if the computer’s security is updated.
|
Okay.
|
After that, type in your password.
|
Is this password the one that was given to me by Miss Aly?
|
Yes. And you’re good to go.
|
Thanks, Emma!
|
No worries, Ron. Just call me if you need anything else.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. Could you teach me how to open this software?
|
Sure! _________ starting the program, check if the computer’s security is updated.
|
Okay.
|
________ that, type in your password.
|
Is this password the one that was given to me by Miss Aly?
|
Yes. And you’re good to go.
|
Thanks, Emma!
|
No worries, Ron. Just call me if you need anything else.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Do you brush your teeth _______ every meal? B: Yes. It has become a habit of mine. |
2. | A: Could we do another round of practice _________ we leave? B: Of course. I appreciate your passion for this competition. |
3. | A: Let’s meet _________ my exams and have some dinner. B: Sure! Good luck with your exams! |
4. | A: _________ logging into your account, check if there are no other tabs open. B: Okay, that’s noted. |
5. | A: Please count your change ________ leaving the store. B: That’s for sure. |
6. | A: I felt calm and better _________ taking my medicines. B: Good thing that I brought some. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
A new colleague is asking for your help with a certain computer program. Your tutor will play the role of the colleague.
新しい同僚が、あるコンピュータプログラムについてあなたに助けを求めています。講師はその同僚の役を演じます。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |