PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. check 確かめる、確認する | |
2. calendar カレンダー、予定表 | |
3. contact 連絡先 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
How about tomorrow?
明日はどうですか?
Is next Friday good for you?
来週の金曜日はご都合どうですか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
I’d want to schedule a meeting with you for a project.
|
Of course.
|
How about tomorrow?
|
I am afraid I am not available tomorrow. Is next Friday good for you?
|
My assistant will check my calendar and contact you about it. Can you bring me a project outline when you come?
|
Yes, I can bring the outline when I come to the meeting.
|
Do you think that we should include the entire committee in the meeting?
|
Yes, they should be included.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
I’d want to schedule a meeting with you for a project.
|
Of course.
|
__________ tomorrow?
|
I am afraid I am not available tomorrow. Is next Friday __________?
|
My assistant will check my calendar and contact you about it. Can you bring me a project outline when you come?
|
Yes, I can bring the outline when I come to the meeting.
|
Do you think that we should include the entire committee in the meeting?
|
Yes, they should be included.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Is next __________ good for you? B: Certainly! |
2. | A: How about this __________? B: I guess so. Let me check it first. |
3. | A: Sorry, I’m not available. B: How about __________? |
4. | A: Is __________ week good for you? B: No, I’m not so sure about that. |
5. | A: Is tomorrow __________ for you? B: Absolutely. |
6. | A: How __________ on December 12? B: Yes, sure. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Fix the schedule of your meeting with your client. Use the expressions you learned today. Your tutor will act as your client.
クライアントとのミーティングのスケジュールを確定しようとしています。今日習った表現を使ってみましょう。講師があなたのクライアントになります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |