PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. notice 気がつく | |
2. idea 考え、アイデア | |
3. upcoming 近く予定されている、来たる |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Can you attend the meeting tomorrow?
明日の会議に参加できますか?
Can we have a short conversation now?
今、少し話をすることはできますか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Can we have a short conversation now?
|
Yes, of course, Ron.
|
Well, Gina and I noticed that you have a lot of good ideas.
|
Oh really? Well, thank you.
|
We think you can really help our team with the upcoming event. Can you attend the meeting tomorrow?
|
Sure, I’d love to help! What time is it?
|
It’s at 4:00 in the afternoon. See you then!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. _______ a short conversation now?
|
Yes, of course, Ron.
|
Well, Gina and I noticed that you have a lot of good ideas.
|
Oh really? Well, thank you.
|
We think you can really help our team with the upcoming event. ______ attend the meeting tomorrow?
|
Sure, I’d love to help! What time is it?
|
It’s at 4:00 in the afternoon. See you then!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: _____ I have a few seconds of your time? B: Of course, sir. |
2. | A: Can I print my file now? B: Yes, _______ . |
3. | A: _____ take a look at your report? B: Yes, ma’am. |
4. | A: _____ meet at 9:30? B: Oh, sorry. I can’t. |
5. | A: ______ I speak Japanese during the presentation? B: Of course, no problem. |
6. | A: There are no more available meeting rooms. B: We will be done in five minutes. They _____ use this room. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You need to schedule an online meeting with your client. Ask him/her if he can make it at 9:30 a.m. Your tutor will act as your client.
あなたはクライアントとオンラインミーティングを行う必要があります。午前9時30分で大丈夫かどうか聞いてみましょう。あなたの講師がクライアントになります。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |