PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. note 記録、覚え書き、メモ | |
2. immediately 直ちに、早速 | |
3. suffer 苦しむ |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Please start the research while I check this report.
私がこのレポートをチェックしている間に、研究を開始してください。
During the meeting, please take notes.
会議中はメモを取ってください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Are you busy?
|
Not really. Why?
|
Could you please start the research while I check this report?
|
Is this for the meeting tomorrow?
|
Yes, it is.
|
Alright.
|
Also, during the meeting, please take notes. Thank you.
|
Sure, Ron!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. Are you busy?
|
Not really. Why?
|
Could you please start the research _______ I check this report?
|
Is this for the meeting tomorrow?
|
Yes, it is.
|
Alright. I’ll do the research now.
|
Also, ________ the meeting , please take notes. Thank you.
|
Sure, Ron!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What are you doing right now? B: I’m cooking ________ cleaning the house. |
2. | A: Is the bookstore open? B: Nope. It is closed ________ Sundays. |
3. | A: You must go now ________ it is not raining yet. B: Oh, yeah. I’ll get going now. Thanks for the lunch! |
4. | A: __________ summer, my skin gets really dry. B: Likewise! Maybe because of the boiling weather. |
5. | A: I saw a thief grabbing a woman’s purse _______ she’s walking across the street. B: I hope that thief gets caught immediately. |
6. | A: Why did Mary’s shop close? B: Her business suffered _________ the COVID-19 crisis. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are a team leader in a company. Assign tasks to your tutor, who will play the role of one of your team members.
あなたは、ある会社のチームリーダーです。チームメンバーの一人の役をしている講師にタスクを割り当てましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |