PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. canteen 食堂 | |
2. comfort room 休憩室 | |
3. general 一般的な |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Where is Haruto?
春人はどこにいますか?
He is in the meeting room.
会議室にいます。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma. Where is Mika?
|
Hi, Sir Ron. She’s in the canteen.
|
How about Denise? Where is she?
|
I think she’s in the comfort room.
|
Okay. Just please tell them that our meeting will start in a few minutes. Thank you.
|
Okay, Sir.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma. _______ is Mika?
|
Hi, Sir Ron. She’s in the canteen.
|
How about Denise? _________ she?
|
I think she’s in the comfort room.
|
Okay. Just please tell them that our monthly general meeting will start in a few minutes. Thank you.
|
Okay, Sir.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: ___________ the pen that you borrowed? B: It’s in my bag. |
2. | A: Could you please pass me the pepper? B: __________ can I find it? |
3. | A: Do you know _________ the men’s shoes are located? B: It’s beside cashier 5. |
4. | A: Could you please tell me ________ the fastest route is? B: Just take C-5 road to avoid traffic. |
5. | A: __________ is your mom? B: She went to the supermarket. |
6. | A: Where were you? B: _________ in the meeting room. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your team has a scheduled training today, and it will start in a few minutes. Ask your tutor, who will play the role of a coworker, where your other colleagues are.
あなたのチームは今日、予定されているトレーニングがあり、あと数分で始まります。同僚役の講師に、他の同僚がどこにいるのか聞いてみましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |