PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. manual マニュアル | |
2. regularly 定期的に、いつも | |
3. notepad メモ帳 |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Do you have a notepad that I can use?
私が使ってもよいメモ帳はありますか?
This is the manual that we use regularly.
これは私たちがいつも使っているマニュアルです。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, this is the manual that we use regularly. It should help you with your tasks.
|
Oh, I see. Thank you. By the way, do you have a notepad that I can use?
|
This one. You can have it.
|
Thanks a lot, I think I have everything that I need.
|
Well, I’ll leave you then. If you need anything else, please ask any of us.
|
Okay, I will.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, this is the manual ______ we use regularly. It should help you with your tasks.
|
Oh, I see. Thank you. By the way, do you have a notepad ________ ?
|
This one. You can have it.
|
Thanks a lot, I think I have everything that I need.
|
Well, I’ll leave you then. If you need anything else, please ask any of us.
|
Okay, I will.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: I like the design of the calendar. B: Oh, really? This is the calendar ______ will give to our clients. |
2. | A: Have you seen the note ______ was on my desk yesterday? B: No, I haven’t. |
3. | A: I think yours is the best report _____ was ever written. B: Thanks a lot! I really worked hard on it. |
4. | A: The manual ______ use is really helpful. B: I’m glad to hear that! |
5. | A: You can borrow the laptop ______ no one uses. B: Okay, that’s good. |
6. | A: What is that? B: This is the envelope ______ use for company letters. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Explain the company’s tools to a new employee with the phrases that you have learned.
Explain who is primarily using the notepad, computer, and copier.
Your tutor will act as the employee.
Explain who is primarily using the notepad, computer, and copier.
Your tutor will act as the employee.
習ったフレーズを使って、新入社員に会社の道具を説明しましょう。
メモ帳やパソコン、コピー機を、主に誰が使っているか説明しましょう。
講師が従業員を演じます。
メモ帳やパソコン、コピー機を、主に誰が使っているか説明しましょう。
講師が従業員を演じます。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |