PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. soda ソーダ水 | |
2. stew シチュー | |
3. takeout 持ち帰り |
PART B_1
– Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Which sandwich would you like?
どのサンドウィッチがいいですか?
I’d like a Black Forest Ham sandwich.
ブラックフォレスト・ハムのサンドウィッチがいいですね。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, welcome to Subway. Which sandwich would you like?
|
Hmm… I’d like a Black Forest Ham sandwich.
|
Okay. How about for the drink? Which soda or juice would you like?
|
I’d like a Diet Coke, please.
|
Maybe you would also want to try our salads.
|
Okay. I’d like a Meatball Marinara salad as well.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, welcome to Subway. _________ sandwich would you like?
|
Hmm… _________ a Black Forest Ham sandwich.
|
Okay. How about for the drink? ________ soda or juice would you like?
|
________ a Diet Coke, please.
|
Maybe you would also want to try our salads.
|
Okay. _________ a Meatball Marinara salad as well.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: ________ dress would you wear to prom? B: I’d wear that red sparkly one. |
2. | A: Which country would you like us to visit next year? B: ________ to go to Germany next year. |
3. | A: ________ song of Ariana Grande is your favorite? B: My favorite song of hers is “One Last Time”. |
4. | A: What winter activities would you like to do? B: ________ to do skiing and ice fishing. |
5. | A: ________ dish do you prefer, beef stew or baked salmon? B: I’d like baked salmon. |
6. | A: I’m going to McDonald’s. Would you like some takeouts? B: Yes, please. ________ some McNuggets and iced coffee. Thank you. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are ordering lunch at your favorite fast food restaurant. Your tutor, who will play the role of the restaurant staff, will ask your order.
あなたはお気に入りのファーストフード店でランチを注文しています。店員役の講師が注文を聞きます。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |