PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. conference 会議 | |
2. visit 訪問 | |
3. consider よく考える、検討する |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
This meeting room is not big enough.
この会議室の広さは十分ではありません。
There are enough desks.
机の数は十分です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, could you give me an update about the conference in July?
|
Sure, I am here at the venue. I am doing a visit.
|
Okay. So, what’s the update?
|
There are enough desks. However, this meeting room is not big enough.
I believe we should consider renting another room. |
I see. I’ll discuss it with Mr. Suzuki. I’ll keep you posted.
|
This is noted. Let me also see the other rooms available in July.
|
Okay, go on.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, could you give me an update about the conference in July?
|
Sure, I am here at the venue. I am doing a visit.
|
Okay. So, what’s the update?
|
There are __________ desks. However, this meeting room is
__________ big __________. I believe we should consider renting another room. |
I see. I’ll discuss it with Mr. Suzuki. I’ll keep you posted.
|
This is noted. Let me also see the other rooms available in July.
|
Okay, go on.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Why should we consider looking for another speaker? B: The number of speakers is __________ for the conference. |
2. | A: Have you already invited the guests to the conference? B: Yes, I have. There is __________ food for everybody too. |
3. | A: The presentation is __________ clear __________. B: I believe we should make the font bigger. |
4. | A: Are the speakers __________ so everybody can hear what I say? B: Absolutely. |
5. | A: Do you think these business cards are __________ to share with people I meet at the event? B: Yes, I think it will suffice. |
6. | A: I have seen the room. For me, it is __________ bright enough. B: Thanks. Let me talk to our technician to adjust it. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
You are an organizer of an upcoming conference in your office. You need to give an update about it to your boss. Use the expressions you learned today. Your tutor will be your boss.
あなたは、会社で開催される会議の主催者です。上司にその会議の最新情報を伝えましょう。今日学んだ表現を使ってみましょう。講師があなたの上司になります。
ゲストスピーカーやブリーフィング資料の準備について伝えましょう。
ゲストスピーカーやブリーフィング資料の準備について伝えましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |