PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. specialty 名物、名産 | |
2. hot pot 鍋 | |
3. dessert デザート |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
You should try okonomiyaki.
お好み焼きを食べてみてください。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Good day, Emma. I heard it’s your first time here in Fukuoka.
|
Yes, it is. I was wondering about the food here. What would
you recommend? |
You should try Hakata ramen. It’s a known specialty in Fukuoka.
|
I’ll definitely add that to the list. Anything else?
|
You should also try mizutaki. It’s a Japanese chicken hot pot so I’m sure you’ll love it.
|
I surely hope so. What about desserts?
|
Fukuoka has a lot of sweets. You should give tsurunoko and tsukushi mochi a try.
|
Thanks for the recommendations!
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Good day, Emma. I heard it’s your first time here in Fukuoka.
|
Yes, it is. I was wondering about the food here. What would
you recommend? |
______________ Hakata ramen. It’s a known specialty in Fukuoka.
|
I’ll definitely add that to the list. Anything else?
|
__________ also ____ mizutaki. It’s a Japanese chicken hot pot so I’m sure you’ll love it.
|
I surely hope so. What about desserts?
|
Fukuoka has a lot of sweets. __________ give tsurunoko and tsukushi mochi a ____.
|
Thanks for the recommendations!
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: I’m going to Osaka next week. B: Really? ______________ takoyaki and crab meals. |
2. | A: We have a visitor next week. What food ______________ recommend him? B: How about mentaiko? |
3. | A: Ann and I have a business meeting in Sapporo. B: ______________ jingisukan. It’s a famous delicacy there. |
4. | A: I’m new in Kyoto. What food would you recommend? B: You ______________ yudofu a ____. It’s delicious. |
5. | A: What drinks ______________ recommend Ms. Brown? B: It’s his first time in Japan, so I would recommend amazake. |
6. | A: What food ______________ Mr. Adams ____ in Sendai? B: Gyutan is a must-try in Sendai. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
A foreign client will visit the office you are working in. Recommend foods and drinks to him/her. Your tutor will pretend to be the foreign client.
あなたが働いているオフィスに、外国人のお客様が訪れました。その人に食べ物や飲み物を勧めましょう。講師が外国人顧客のふりをします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |