PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. complete 完成させる | |
2. keep someone posted (人)に最新情報 を伝える | |
3. presentation プレゼンテーション |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Can you finish the progress report by Tuesday?
火曜日までに進捗状況の報告書を仕上げてもらえますか?
Could you please make a presentation about the meeting?
会議の内容のプレゼンテーションを作っていただけますか?
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hey, Emma. Is there something you would like me to do?
|
Can you complete the report by Wednesday, please?
|
Sure, I’ll keep you posted about it.
|
Thanks. Oh, also, could you please make a presentation about our sales last month?
|
Sure. Do I have to include the sales per day?
|
Yes, please do. Don’t forget to let Kim double-check your presentation first, okay?
|
Yes, I’ll take note of that.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hey, Emma. Is there something you would like me to do?
|
__________ complete the report ___ Wednesday, please?
|
Sure, I’ll keep you posted about it.
|
Thanks. Oh, also, __________ make a presentation about our sales last month?
|
Sure, do I have to include the sales per day?
|
Yes, please do. Don’t forget to let Kim double-check your presentation first, okay?
|
Yes, I’ll take note of that.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: Can you send all the emails to our clients by __________? B: Sure, I’ll take note of that. |
2. | A: __________ make an appointment with Mr. Tanaka on Thursday morning? B: Sure, let me take note of that. |
3. | A: __________ delegate these tasks to our members by Monday? B: Yes, I’ll talk to them about those tasks on Monday morning. |
4. | A: __________ a suggestion about the new project? B: Sure, could you please give me time to study it first? |
5. | A: __________ make changes on the proposal? B: Okay. However, I’ll be busy tomorrow. How about Wednesday? |
6. | A: __________ finish the request by tomorrow? B: Sure. Thanks for reminding me about it. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Request your colleague to complete a task by Friday. Use the expressions you learned today. Your tutor will be your colleague.
同僚に金曜日までにタスクを完了するように依頼してください。今日習った表現を使ってください。講師があなたの同僚の役をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |