PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. available 利用できる、入手できる | |
2. important 重要 | |
3. update 更新する、最新の情報を与える |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
We are going to visit our client next Monday.
来週の月曜日にクライアントを訪問する予定です。
He is going to give a presentation.
彼はプレゼンテーションを行う予定です。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Are you available next Monday? I have something important to tell you.
|
I’m afraid not, we are going to visit our client next Monday.
|
I see. I’m going to be busy tomorrow. The boss is going to give a presentation.
|
Hmm, let me check my schedule again.
|
Yes, please.
|
Okay, I am going to update you.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud, and fill in the blanks as you remember the sentence you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Are you available next Monday? I have something important to tell you.
|
I’m afraid not, we are _______ our client next Monday.
|
I see. I’m going to be busy tomorrow. The boss is _______ a presentation.
|
Hmm, let me check my schedule again.
|
Yes, please.
|
Okay, I am going to update you.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What are you going to do on Saturday? B: I am _________ a client. |
2. | A: Where are we _______ have the meeting? B: Room 21B. |
3. | A: The weatherman said it is ______ rain tomorrow. B: Oh, no. We have to reschedule our company meeting. |
4. | A: Are you available on Monday? B: Let me check my schedule. I am _______ you. |
5. | A: What time are you going to leave the office? B: I am _______ the office at 7:00 p.m. |
6. | A: When is he going to take a leave? B: He is ________ on Wednesday next week. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your coworker asked about your schedule. Tell him/her what you are going to do on Monday and Tuesday. Your tutor will act as your coworker.
同僚があなたのスケジュールについて尋ねてきました。月曜と火曜の予定を教えてあげてください。講師があなたの同僚の役をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did in your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |