PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. reply 答える、返事をする | |
2. possible 可能な、考えられる | |
3. set up 用意する、設定する、調整する |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
She said that she’s available next Tuesday.
彼女は来週の火曜日なら空いていると言いました。
She asked if it’s possible to have a meeting online.
彼女は、オンラインでミーティングを行うことが可能かどうか尋ねました。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Emma, have you heard from Michelle? She hasn’t replied to my e-mail.
|
Yes, she said that she’s available next Tuesday.
|
I see.
|
Also, she asked if it’s possible to have a meeting online.
|
Please tell her to set up an appointment on Google Meet.
|
Okay, I will.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Emma, have you heard from Michelle? She hasn’t replied to my e-mail.
|
Yes, _____ that she’s available next Tuesday.
|
I see.
|
Also, _________ it’s possible to have a meeting online.
|
Please tell her to set up an appointment on Google Meet.
|
Okay, I will.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: What is it? B: She _____ she might be late for five minutes. |
2. | A: _______ would meet you later. B: I can’t meet him. I have to leave the office early. |
3. | A: _______ if I had been to the branch in Vietnam before. B: Oh, we all must visit the Vietnam branch. |
4. | A: They ______ if it’s possible to have a meeting on Zoom. B: That would be fine. I’ll set up an appointment right away. |
5. | A: ______ she would call me at 2:00. It’s already 2:30. B: I think she forgot about it. |
6. | A: Who was looking for me? B: Robert. _______ told me that he needed to discuss something with you. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
“Please tell our supervisor that I had to leave early because of an emergency,” your coworker asked. Tell this to your tutor, who will act as the supervisor.
同僚があなたに頼みごとをしました。「緊急事態のために早退したと上司に伝えてください」と言われました。 これを上司役の講師に伝えてください。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |