PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. flu インフルエンザ | |
2. get to ~ たどり着く、到着する | |
3. homemade 自家製 |
PART B_1
Let’s learn today’s phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
So do I.
わたしもです。
Neither do I.
わたしもです。(否定形)
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Do you like the rainy weather?
|
Not really. I always get the flu.
|
Neither do I. It’s difficult to get to work.
|
Right. Anyway, what do you think of the cafeteria food?
|
It’s fine but I still prefer homemade food.
|
So do I! That’s why I always get up early to prepare my lunch.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Do you like the rainy weather?
|
Not really. I always get the flu.
|
_______. It’s difficult to get to work.
|
Right. Anyway, what do you think of the cafeteria food?
|
It’s fine but I still prefer homemade food.
|
_______. That’s why I always get up early to prepare my lunch.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversation.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: I get to work by bus. B: ______. I’m still saving up to buy my own car. |
2. | A: I don’t have any problem with the report. B: ______. Everything’s clear. |
3. | A: I find this task a little bit difficult. B: ________. We need more training for this. |
4. | A: I’m not sure if I can finish this report by 10:00. B: ________. I’ve just started doing it. |
5. | A: I don’t think this is going to work. B: ________. Let’s stop wasting time. |
6. | A: I have to work overtime. B: ________. I need to finish this presentation by 9 p.m. |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below, using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Your coworker said he thinks it is a good idea to have a uniform for work. Express your opinion to what your coworker said. Your tutor will act as your coworker.
あなたの同僚は、仕事のために制服を持つことは良いアイデアだと思うと言いました。あなたの同僚が言ったことに賛成するか反対するか伝えましょう。講師があなたの同僚の役割をします。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |