PART A_1
Let’s learn new vocabulary. Listen and repeat these words with your tutor.
単語を学習しましょう。講師のあとについて音読してみましょう。
PART A_2
1. history 歴史 | |
2. partner 仲間、協力者、共同経営者 | |
3. global グローバル |
PART B_1
Let’s learn today’s words/phrases. Read the sentences below.
会話表現を学びましょう。以下の文章を音読してみましょう。
PART B_2
Livingston Corporation started out as a clothing store for women.
リビングストンコーポレーションは、女性向けの衣料品店としてスタートしました。
After twenty years in the business, the company partnered with Morgan International.
創業から20年後、同社はモーガン・インターナショナルと提携しました。
It started going global in 1996.
1996年にグローバル化を開始しました。
PART C_1
Let’s read the dialogue. I will play Ron and you will play Emma. Then, we’ll switch roles.
以下の会話文を読みましょう。最初に講師がRon、あなたがEmmaの部分を読みます。終わったら交代しましょう。
PART C_2
Hi, Emma. Would you like to know about the company’s history?
|
I would be happy to!
|
Well, Livingston Corporation started out as a clothing store for women.
|
Oh, is that so?
|
Yes, and after twenty years in the business, the company partnered with Morgan International.
|
When did it become global?
|
It started going global in 1996.
|
PART D_1
Let’s read the dialogue. Read aloud and fill in the blanks as you remember the sentences you just read.
以下の会話文を読みましょう。先ほど読んだ文を思い出しながら、空欄を埋めて音読しましょう。
PART D_2
Hi, Emma. Would you like to know about the company’s history?
|
I would be happy to!
|
Well, Livingston Corporation _______out as a clothing store for women.
|
Oh, is that so?
|
Yes, and after twenty years in the business, the company________with Morgan International.
|
When______it become global?
|
It started going global in 1996.
|
PART E_1
Fill in the blanks and complete the conversations.
空欄を埋めて、以下の会話文を完成させましょう。
PART E_2
1. | A: When did you start working at the office? B: I _______ last week. |
2. | A: What did you have for lunch? B: I ____ salmon for lunch. |
3. | A: They all _____ the peach tea I made. B: That’s good. I hope they enjoyed it. |
4. | A: She ____ all her tasks before the deadline. B: Good for her! |
5. | A: What did you find last week? B: I _____ some old files in the cabinet. |
6. | A: My coworkers _____ me a cute birthday card. B: Really? Let me see it, please! |
PART F_1
Let’s do a roleplay. Talk with me according to the situation below using the expressions you just learned.
ロールプレイをしましょう。以下のシチュエーションに沿って、講師と話をしましょう。この時、今日習った表現を使ってみましょう。
PART F_2
Talk about your company’s history. Tell your tutor how it started and when it expanded.
あなたの会社の歴史について話しましょう。どのように始まったのか、いつ拡大したのかを講師に伝えましょう。
PART F_3
REVIEW AND FEEDBACK
Now, let us review the things that you learned in this lesson.
ではこのレッスンで学んだことを振り返りましょう。
(Please give a short feedback on how your student did on your class.)
Grammar 文法 |
Pronunciation 発音 | Vocabulary 単語 |
Comprehension 理解 |
|
---|---|---|---|---|
GOOD | 文法の誤りはほとんどなく、完全な文章で話すことができる | ほとんどの単語をはっきりと正しく発音することができる | 習った表現を適切に使うことができる | 文章を理解し、質問に正しく答えることができる |
FAIR |
文法の誤りはあるが、完全な文章で話すことができる | 発音の練習が必要な言葉がいくつかある | たまにミスはあるが、習った表現を適切に使うことができる | 文章を完全に理解するのは難しく、質問に正しく答えられないときもある |
POOR |
文章で話すのは難しく、単語だけで話すことができる | 発音の練習が必要である | 習った単語と表現を少しだけ使うことができる | 文章を理解するのは難しく、質問に答えるのは難しい |